31.03.2025 р. для студентів спеціальностей ІПЗ + ВТ в межах проведення тижня факультету ФІКТ було проведено лекцію-симуляцію від запрошеного спікера – директора групи компаній Дмитра Антонюка “Ігрова симуляція, або чому ми так поводимось особисто і в групах?”. Дмитро провів економіко-поведінкову симуляцію для студентів 1 курсу спеціальностей «121. Інженерія програмного забезпечення» та «121. Веб-технології», в якій взяло активну участь 121 студенти.
На занятті використовувалась симуляція “Червоне і зелене” з колекції симуляцій Economics Games (https://economics-games.com/), яка моделює проблеми колективних дій. Проблеми колективних дій лежать в основі багатьох економічних питань. Часто студенти мають проблеми з усвідомленням того, як суспільство в кінцевому підсумку отримує не оптимальний результат, і можуть неправильно припустити, що хтось має хотіти результату, який має місце в конкретній ситуації. Виправлення цієї помилки ускладняються упередженнями, які студенти привносять до цих питань. Симуляція “Червоне і зелене” демонструє напругу між особистим інтересом і соціальним благом у вільний від контексту спосіб, дозволяючи студентам побачити, що ці неоптимальні результати можуть бути не бажаними ніким, а натомість можуть бути результатом нездорової системи стимулів. Такий досвід використання комп’ютерних симуляцій на соціально-економічні теми особливо корисний студентам IT-спеціальностей. Він дає змогу майбутнім IT-спеціалістам ознайомитись з прикладною сферою моделювання і програмування соціально-економічних процесів, а також, розвиває економічні компетентності студентів. Дана симуляція складалась з 5 раундів, і після кожного раунду лектор пояснював результати вибору і відбувався запуск наступного раунду з очікуванням результатів. Результатом проведення даної симуляції було обговорення, чому саме такі результати були отримані, та які варіанти могли бути при інших вхідних даних (наприклад, можливість обговорення та кооперації).
Комп’ютерні симуляції є однією з тематик роботи Наукової школи “Цифрові освітні технології” та cпільної науково-дослідної лабораторії з проблем цифрової трансформації вищої освіти Державного університету “Житомирська політехніка” й Інституту цифровізації НАПН України.
Щиро дякуємо Дмитру Антонюку за цікаву лекцію та постійну співпрацю.
Залишити відповідь