У межах проведення фестивалю технологій, наук та космосу “Space Tech Fest 2019” при Державному університеті “Житомирська політехніка”, керівником наукової школи Вакалюк Т.А. було проведено семінар на тему “Сучасні підходи до цифровізації вищої освіти”.
Студенти та гості мали можливість ознайомитись з основними викликами, що стоять перед цифровізацією вищої освіти.
Тетяна Анатоліївна поділилась досвідом використання медіа- та інтерактивних засобів у навчальному процесі, впроваджуючи різні методи роботи: методу проектів, дослідницько-пошукової роботи, розвивальних навчальних ігор тощо.
Було актуалізовано, чому на сьогоднішній день основною з проблем цифровізації освіти постає розробка різноманітних електронних засобів навчання, та власне розробка методик їх доцільного використання.
Викладач навів можливості використання в навчальному процесі таких інформаційних технологій: 1) Хмарних сервісів Google; 2) Хмаро орієнтованих систем управління навчанням; 3) Хмаро орієнтованих сервісів створення інтелектуальних карт; 4) Масових відкритих онлайн курсів; 5) Спеціалізованих засобів для навчання окремих дисциплін: а) Для підготовки ІТ фахівців: онлайн-компілятори, автоматизовані системи перевірки завдань з програмування, ігрові симулятори, ігри для вивчення мов програмування, засоби виконання спільних проектів; b) Для вивчення різних розділів математики пропонуємо використовувати: ігрові програми, математичні пакети; 6) Технологй доповненої реальності; 7) Портал Go-Lab для наукової та дослідницької роботи.
У ході проведення лекції для більшого зацікавлення студентів Тетяна Анатоліївна давала міні-вправи для виконання за допомогою смартфонів. У результаті було підсумовано, що у процесі цифрової трансформації процесу навчання, вдається реалізувати кілька способів формування пізнавального інтересу учнів та студентів:
1. Актуальність і новизна змісту (Продуктивно використовується у процесі постановки цілей і задач уроку, актуалізації раніше невідомого).
2. Зацікавленість (Сприяє зацікавленості на уроці).
3. Наочність (Сприяє розширенню ілюстративної бази уроку).
4. Розкриття значущості знань (Сприяє ефективному відбору інформаційного й контрольного матеріалу).
5. Ігрові технології (Можливе застосування ігрових технологій при спеціальному вибудовуванні уроку).
6. Практичні роботи дослідницького характеру (Можливе проведення робіт дослідницького характеру за допомогою інтерактивних моделей та комп’ютерних середовищ).
7. Проблемне навчання (Можливе проблемне навчання при спеціальному вибудовуванні уроку за допомогою хмарних технологій)
Залишити відповідь